| Home | 365/2012 | in my eye | VW T3 Westfalia | Zbór w Mielcu |

Ile cukru w cukrze?

Słyszeliście ten tekst (np.: w polskiej komedii "Poszukiwany poszukiwana")?
Wbrew pozorom to tylko brzmi absurdalnie, a w rzeczywistości: coś w tym jest. Otóż zgodnie z normą w cukrze powinno być 99,8% sacharozy (cukier złożony). I co? Pytanie o zawartość cukru w cukrze nabiera sensu? :) Dodam tylko, że na zajęciach w szkole badaliśmy zawartość "cukru w cukrze" :D

Ale ja nie o tym. Otóż dziś (piszę posta w poniedziałkowe południe) miałem rozmowę dotyczącą (m.in.) Kościołów (piszę z dużej litery bo chodziło o wspólnoty/denominacje, a nie budynki ;) ).
Zwróciłem uwagę na jedną z podstawowych różnic. Są Kościoły, w których członkostwo opiera się na "urodzeniu". I są "Kościoły wyboru". Otóż Kościoły wyboru mogą liczyć na to, że ich członkowie to ludzie, którzy świadomie podejmują decyzję przyłączenia się, stania się częścią wspólnoty (najczęściej lokalnej - Zboru). Oczywiście w jednych i drugich znajdą się ludzie, którzy traktują swoją wiarę poważnie, jak i ci, którzy mają wszystko gdzieś. I tu zasadne staje się pytanie ilu jest wierzących w chrześcijańskich Kościołach. Pozostawmy na boku Kościoły z członkostwem "z urodzenia". Mnie bardziej interesuje własne podwórko.

Tu pojawia się problem; jakie przybrać kryterium, czym kierować się przy badaniu? Czy jest jakiś "glukometr"?
W dzisiejszych luźnych myślach zwróciłem się do Bożego Słowa. I wrzucam cytat:
Mateusza 13:30 "Pozwólcie obydwom róść razem aż do żniwa. A w czasie żniwa powiem żeńcom: Zbierzcie najpierw kąkol i powiążcie go w snopki na spalenie, a pszenicę zwieźcie do mojej stodoły."


Sprawą, która mnie dziś zaprząta jeszcze bardziej jest sprawdzanie swojego serca. Ile we mnie jest wiary? Jak zbadać jej jakość? Jej "moc"? Ile we mnie jest już Chrystusa?
Kończę zadawanie sobie pytań. Lepiej spędzę czas z moim Panem, przybliżę się do Niego bardziej. On przyda mi wiary. I w końcu: to On jest najważniejszy!
Przyłączysz się do mnie?


====
zdjęcie pochodzi z: http://www.eioba.pl/a86319/cukier

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz