| Home | 365/2012 | in my eye | VW T3 Westfalia | Zbór w Mielcu |

Błogosławiona między niewiastami


W Ewangelii wg. św. Łukasza znajdujemy słowa wypowiedziane przez anioła do Marii (Miriam): "błogosławionaś ty między niewiastami" (1,28 w przekładzie warszawskim). Zawsze zastanawiało mnie, że owe błogosławieństwo tak znacznie się różni od tego co dziś wielu rozumie pod słowem błogosławieństwo.
Bo spójrzmy, młoda kobieta (szczerze to raczej dziewczyna) zachodzi w ciążę. Tłumaczy wszystkim (w tym swemu narzeczonemu), że nie spała z żadnym mężczyzną. Z Ewangelii wg. Mateusza dowiadujemy się, że Józef w pierwszym odruchu chciał ją zostawić.
Potem w ciąży musi wyruszyć wraz z mężem na spis. Podróż pieszo i osłem w finale kończy się w stajni (grocie) gdzie rodzi się Jezus (niezbyt przytulne warunki). Dzieją się dziwne rzeczy. Nie, nie zwierzęta nie mówią ludzkim głosem. Myślę raczej o mędrcach (królach) i pasterzach. Dalej (też z relacji Mateusza) widzimy, że muszą uciekać do Egiptu, a wracają do Nazaretu.

I gdzie tu błogosławieństwo? A przecież nie poszliśmy dalej (dziwne zachowanie syna, straszna śmierć). Gdzie współczesne super samochody, pełen portfel i szacunek u ludzi? Gdzie te wszystkie "błogosławieństwa", których tak domagają się współcześni wierzący? Gdzie wreszcie ów "power duchowy" w życiu, "niebo na ziemi"?

Zamiast mamy raczej zmartwienie, trud, niepewność i potrzeba zaufania Bogu, że On wie co robi. Że ma wszystko w swoim ręku!

Jaka dla mnie nauka z życia matki mojego Pana?
Być błogosławionym to być w miejscu i czasie, który wyznaczył Bóg realizując Jego plan.

Więcej o Marii można poczytać w tekście pastora Wojciecha Gajewskiego "Matka mojego Pana".

2 komentarze:

  1. Niezwykly post!!!
    Jest dzis odpowiedzia na moja modlitwe!!!
    Dziekuje Ci i blogoslawie Was!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciesze się, że mogłem być pomocny.
    Najwyższemu niech będzie chwała.
    Pozdrowienia dla całej rodzinki. Niech dobry Pan Was wspiera.

    OdpowiedzUsuń