| Home | 365/2012 | in my eye | VW T3 Westfalia | Zbór w Mielcu |

Dlaczego jestem w Kościele?


Właśnie. Jaką masz odpowiedź na tytułowe pytanie? Niezależnie od tego jak je sformułujemy (dlaczego chodzę do..., dlaczego należę do..., dlaczego jestem w... Kościele, Zborze) musimy dać sobie samym szczerą odpowiedź.

Ostatnimi czasy słyszałem o człowieku, który po przeprowadzce do innego miasta poszedł do Zboru. I przez kolejne 10 lat nie pojawił się w Kościele (ani w tym, a ni w innym Zborze w tym mieście). Mimo, iż wcześniej (w poprzednim miejscu zamieszkania) był członkiem Kościoła, a nawet był zaangażowany w służbę. Jako tłumaczenie mówi, że pastor Zboru mu się "nie spodobał".

Dlaczego ja (Ty) przychodzisz do Kościoła (lub nie przychodzisz)?
Ze względu na ludzi (pastora, braci, siostry)? Bo ktoś Cię skrzywdził, uraził?
Bo "fajnie śpiewają", bo "jest power", albo bo nie ma? Bo są dobre/ nie dobre kazania?

Bóg nas "wyrywa ze świata", by stawić w nowej rzeczywistości duchowej, której jednym z elementów jest bycie członkiem Bożej rodziny (Kościoła). On nas powołuje!

Dlaczego jak jestem członkiem Zboru?
Bo kocham Boga i chcę Mu służyć.
A służyć Bogu oznacza służyć ludziom!

Powyższe odpowiedzi to oczywiście tylko część całości powodu dlaczego nie wyobrażam sobie życie bez Zboru.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz