| Home | 365/2012 | in my eye | VW T3 Westfalia | Zbór w Mielcu |

Jeden Odkupiciel - Jezus Chrystus

W zasadzie staram się nie komentować spraw/wydarzeń z innych denominacji. Ale są pewne rzeczy, których pominąć milczeniem nie można.
Jedną z nich jest "uznanie Marii za Współodkupicielkę (Co-Redemptrix) z Chrystusem".

Otóż ponownie odżywają głosy by piąty dogmat maryjny był jak najszybciej ogłoszony (patrz więcej w newsie: Współodkupicielka (Co-Redemptrix) pomoże ewangelizacji i ekumenizmowi? w portalu ekumenizm.pl).

Tu nie można milczeć. Trzeba stanowczo przypomnieć iż nie ma innego Pośrednika, innego Odkupiciela niż Jezus. Jego wyjątkowość wyklucza również każde "współodkupianie".

"(...) przed Bogiem, Zbawicielem naszym, który chce, aby wszyscy ludzie byli zbawieni i doszli do poznania prawdy. Albowiem jeden jest Bóg, jeden też pośrednik między Bogiem a ludźmi, człowiek Chrystus Jezus, który siebie samego złożył jako okup za wszystkich, aby o tym świadczono we właściwym czasie." - 1 Tym 2,3-6 (w przekładzie Tysiąclecia)

2 komentarze:

  1. Witam. Jestem katolikiem. Jakby. Chrześcijaninem na pewno, a denominacja... no cóż. Trochę obok. Identyfikuję się bo mi tu najbliżej w sumie.

    Ale, dla jasności, ten pomysł mi się nie podoba. Odczuwam to jak wkraczanie w pewne sacrum, które jest mi osobiście bardzo drogie. Powiedzmy że uwiera...

    OdpowiedzUsuń
  2. Liam, ja też kiedyś, choć byłam w KEA, nie przyjmowałam do siebie innych nauk. A wszystko inne traktowałam jak sektę albo fanatyków religijnych. Wierzę jednak że Bóg każdemu w pewnym momencie daje zrozumienie niektórych prawd, o ile człowiek Mu na to pozwoli.
    Niech Bóg błogosławi Tobie i pastorowi Dariuszowi także!
    Pozdrawiam z chmurnej Małopolski!

    OdpowiedzUsuń