| Home | 365/2012 | in my eye | VW T3 Westfalia | Zbór w Mielcu |

Rozwiązanie kompleksowe


Dziś kilka słów o poczcie, kalendarzach, kontaktach.


Nigdy nie byłem zwolennikiem zmieniania co chwila skrzynki pocztowej. Traktowałem e-mail jako coś stałego. Jako możliwość stałej komunikacji. Dlatego dość trudno było mi pozostawić mój drugi w życiu (!) adres e-mail (od roku 98 lub 99?).

Lecz przyszedł czas na zmianę! Z jednej strony poprzedni adres był tak już rozpowszechniony, że zmorą stała się walka ze spamem. Z drugiej (i to był główny powód) potrzebowałem jakiegoś rozwiązania kompleksowego. Dlatego zdecydowałem się na związanie się z google.

Nigdy nie byłem również, zwolennikiem monopolistów. Ale tym razem chcę "pocieszyć się" i wykorzystać to, że dzięki temu rozwiązaniu naprawdę mogę mieć wszystko razem i w zasięgu ręki! Piszę tu o kalendarzu do którego mam bezpośredni dostęp z każdego systemu, z każdego komputera i o bardzo przystępnej metodzie synchronizacji danych ze smartphonem (pod windows mobile). Piszę o dostępie do poczty zarówno ze smartphona, z EeePC, jak i z czegokolwiek innego co pozwoli połączyć się z google.pl/mail :) Nie zapominając o kontaktach, które wreszcie udało mi się ogarnąć, uporządkować i mieć tą samą bazę danych na każdym urządzeniu. Thunderbird pozostanie tylko jako program do robienia kopii zapasowej kontaktów i poczty.



Jak zsynchronizować kalendarz (i kontakty wraz z pocztą) w smartphonie (z Windows Mobile) z kalendarzem, kontaktami i pocztą spod znaku google?

Okazało się to banalnie proste. I dlatego zacząłem korzystać z gmail'a, google calendar!


Całe rozwiązanie pod tym adresem: zsynchronizuj pocztę, kalendarz i kontakty.



Dokładając do tego, że blog jest na blogger.com, mam prosty (banalny) wręcz dostęp do wszystkiego czego najbardziej potrzebuję.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz