| Home | 365/2012 | in my eye | VW T3 Westfalia | Zbór w Mielcu |

Razem czy osobno? (cz.1)

Od dłuższego czasu przymierzam się do tematu Wieczerzy Pańskiej. Trochę materiałów już mam. Tylko ciągły brak czasu na ogarnięcie całości. Może dzięki zamieszczaniu (od czasu do czasu) fragmentów moich przemyśleń na blogu, trochę się zmobilizuję do efektywniejszej pracy.
Na początek:

Zestawienie fragmentów ewangelii synoptycznych dotyczących ustanowienia Wieczerzy Pańskiej.


wg. św. Mateusza

26:26-29

wg. św. Marka

14:22-25

wg. św. Łukasza

22:14-20

26A gdy oni jedli, wziął Jezus chleb i pobłogosławił, łamał i dawał uczniom, i rzekł: Bierzcie, jedzcie, to jest ciało moje.

27Potem wziął kielich i podziękował, dał im, mówiąc: Pijcie z niego wszyscy;

28albowiem to jest krew moja nowego przymierza, która się za wielu wylewa na odpuszczenie grzechów.

29Ale powiadam wam: Nie będę pił odtąd z tego owocu winorośli aż do owego dnia, gdy go będę pił z wami na nowo w Królestwie Ojca mego.

22A gdy oni jedli, wziął chleb i pobłogosławił, łamał i dawał im, i rzekł: Bierzcie, to jest ciało moje.

23Potem wziął kielich, podziękował, dał im i pili z niego wszyscy.

24I rzekł im: To jest krew moja nowego przymierza, która się za wielu wylewa.

25Zaprawdę powiadam wam, nie będę już odtąd pił z owocu winorośli, aż do owego dnia, gdy go będę pił na nowo w Królestwie Bożym.

14A gdy nadeszła pora, zajął miejsce przy stole, a apostołowie z nim.

15I rzekł do nich: Gorąco pragnąłem spożyć tę wieczerzę paschalną z wami przed moją męką;

16powiadam wam bowiem, iż nie będę jej już spożywał, aż nastąpi spełnienie w Królestwie Bożym.

17I wziąwszy kielich, i podziękowawszy, rzekł: Weźcie go i rozdzielcie między sobą;

18powiadam wam bowiem, iż odtąd nie będę pił z owocu winorośli, aż przyjdzie Królestwo Boże.

19I wziąwszy chleb, i podziękowawszy, łamał i dawał im, mówiąc: To jest ciało moje, które się za was daje; to czyńcie na pamiątkę moją.

20Podobnie i kielich, gdy było po wieczerzy, mówiąc: Ten kielich, to nowe przymierze we krwi mojej, która się za was wylewa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz