| Home | 365/2012 | in my eye | VW T3 Westfalia | Zbór w Mielcu |

"Po jasnej stronie mocy miłości" - kazanie (fragment)



zdj.: darqha (czyli ja ;) )

Dziś fragment z kazania ślubnego Bogdana i Sylwii. Dziękuję, że mogłem Wam i Waszym gościom usłużyć Słowem Bożym. To był przywilej być na Waszej wspaniałej uroczystości.

"[...] Pewnego razu gdy byłem w szpitalu na planowanej kontroli mojego stanu zdrowia, widziałem pewne małżeństwo, które obserwowałem. Czekaliśmy w kolejce na rejestrację. On przyszedł ze swoją żoną trzymając ją pod rękę. Doprowadził do krzeseł. Poprosił ludzi o zrobienie miejsca, pomógł zdjąć żonie płaszcz, a następnie stanął w kolejce. Gdy ja się zarejestrowałem zniknęli mi z oczu. Zobaczyliśmy się dopiero w następnej kolejce do laboratorium. Mąż znów prowadził swoją żonę pod rękę, w drugiej zaś niósł ich wierzchnie okrycia, jakąś reklamówkę i torebkę żony. Widać było, że kobieta jest coraz bardziej zmęczona i coraz słabsza. Ponownie zorganizował miejsce siedzące. Wyjął chusteczkę, którą podał żonie, by mogła sobie obetrzeć pot z czoła. Gdy widziałem ich kolejny raz kobieta siedziała na wózku inwalidzkim, o który postarał się mąż. A on pchał wózek niosąc kurtki, reklamówkę, torebkę i teczkę z wynikami badań. Zatrzymał wózek, usiadł wyczerpany obok na krześle. Odgarnął z twarzy żony kosmyk włosów i się do niej uśmiechnął.

Taka jest miłość! To ciepło, radość i namiętność, ale to również bliskość, wsparcie i odpowiedzialność! Prawdziwa miłość trwa bez względu na okoliczności. Prawdziwa miłość jest realniejsza od seriali, serwisów i gazet plotkarskich. Prawdziwa miłość to siła, by stanąć w oko w oko z przeciwnościami i zwyciężyć!

Pismo Święte powiada (PnP 8,6-7): „6Połóż mnie jak pieczęć na swoim sercu, jak obrączkę na swoim ramieniu. Albowiem miłość jest mocna jak śmierć, namiętność twarda jak Szeol. Jej żar to żar ognia, to płomień Pana. 7Wielkie wody nie ugaszą miłości, a strumienie nie zaleją jej. Jeśliby kto chciał oddać za miłość całe swoje mienie, to czy zasługuje na pogardę?”.

Wszyscy pragną takiej miłości. Ale dookoła nas widzimy, że jest to towar deficytowy. Wszyscy mówią o miłości, wszyscy pragną miłości, ale gdy się rozglądamy wokół nie możemy jej dostrzec. Jest tak dlatego, że człowiek żyje bez Boga. A to właśnie Wszechmogący jest źródłem tej prawdziwej – romantycznej, odpowiedzialnej, trochę szalonej i pełnej pasji, gotowej do poświęceń miłości! On nas stworzył i stworzył żar miłości. Tylko człowiek, który traktuje poważnie Boga, który pozwala Mu być na pierwszym miejscu może doświadczać i poznać czym jest prawdziwa miłość.

Miłość to nie uczucie, to decyzja, by codziennie kochać, by rozbudzać uczucie poprzez każdą naszą decyzję, każde słowo, każdy gest.

Śmierć Jezusa na krzyżu, Jego zmartwychwstanie jest dowodem miłości Jezusa do nas. I tylko wtedy gdy tą prawdą żyjemy na co dzień. Gdy On, Bóg jest w centrum jesteśmy zdolni, by prawdziwie kochać! Ale jeśli dla nas Bóg o tylko niedzielna przerwa od telewizji to nie mamy szans doświadczyć Jego prawdziwej miłości. [...]"



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz