| Home | 365/2012 | in my eye | VW T3 Westfalia | Zbór w Mielcu |

Po czym ludzie widzą, że kochamy Boga?



Z dzisiejszego porannego cichego czasu:

Po czym ludzie widzą, że kochamy Boga?
Po tym jak podnosimy gorliwie ręce do modlitwy?
A może po tym, że jak się zaczniemy modlić na nabożeństwie to robimy to tak długo i gorliwie, że wszyscy wokół nas zasypiają?
A może po tym, że znamy fragmenty Biblii na pamięć i potrafimy każdemu jakimś "przyłożyć"?

Po czym ludzie widzą, że kochamy Boga?
Czy po tym, że traktujemy ich jak trędowatych, a jeśli już z nimi rozmawiamy, to mówimy, im "dobra nowinę", że idą do piekła?
Po tym, że nasi duchowni chodzą w krawatach (lub krótkich spodenkach)?
A może po tym, że wszystkich wokół ustawiamy, by myśleli tak jak my, patrzyli tak jak my i nam przyklaskiwali?

Po czym ludzie widzą, że kochamy Boga?
Jezus powiedział: "jeśli mnie miłujecie, przykazań moich przestrzegać będziecie." (J 14,15).

Panie Jezu trudne to jakieś. Zapomniałeś o łasce? O naszej duchowości tak entuzjastycznej? Karzesz nam żyć według Swoich nakazów? Jakieś to mało duchowe jest. I tak mało współczesne.

"23Odpowiedział Jezus i rzekł mi*: Jeśli kto mnie miłuje, słowa mojego przestrzegać będzie, i Ojciec mój umiłuje go, i do niego przyjdziemy, i u niego zamieszkamy. 24Kto mnie nie miłuje, ten słów moich nie przestrzega, a przecież słowo, które słyszycie, nie jest moim słowem, lecz Ojca, który mnie posłał. 25To wam powiedziałem z wami przebywając. 26Lecz Pocieszyciel, Duch Święty, którego Ojciec pośle w imieniu moim, nauczy was wszystkiego i przypomni wam wszystko, co wam powiedziałem. 27Pokój zostawiam wam, mój pokój daję wam; nie jak świat daje, Ja wam daję. Niech się nie trwoży serce wasze i niech się nie lęka. 28Słyszeliście, że powiedziałem wam: Odchodzę i przychodzę do was. Gdybyście mnie miłowali, tobyście się radowali, że idę do Ojca, bo Ojciec większy jest niż Ja. 29Teraz powiedziałem wam, zanim się to stanie, abyście uwierzyli, gdy się to stanie. 30Już wiele nie będę mówił z wami, nadchodzi bowiem władca świata, ale nie ma on nic do mnie; 31lecz świat musi poznać, że miłuję Ojca i że tak czynię, jak mi polecił Ojciec." - Jana 14,23-31

---
* w pełni świadoma zmiana


1 komentarz: