| Home | 365/2012 | in my eye | VW T3 Westfalia | Zbór w Mielcu |

"Pismo Święte" - kazanie. Credo artykuł 1, cz. 1.0

Skrypt kazania z dn. 10 stycznia 2010r., Mielec:

Pismo Święte normą wiary...

1.Wierzymy, że Pismo Święte - Biblia - jest Słowem Bożym, nieomylnym i natchnionym przez Ducha Świętego, i stanowi jedyną normę wiary i życia.


Wstęp.

Wyznanie wiary Kościoła Zielonoświątkowego zaczyna się od Pisma Świętego, i nie jest to przypadek, czy też zbieg okoliczności. Biblia jest Słowem Bożym. Jako chrześcijanie stoimy na stanowisku, że Bóg objawił się nam najpełniej w Jezusie Chrystusie. Zapis tego objawienia to Pismo Święte, które dla nas jest najwyższą normą wiary.
Jako ewangeliczni chrześcijanie, narodzeni z wody i Ducha wierzymy, że całe Pismo Święte, że każde słowo w Biblii jest natchnione przez Ducha Świętego (2 Tym. 3:16-17 „Całe Pismo przez Boga jest natchnione i pożyteczne do nauki, do wykrywania błędów, do poprawy, do wychowywania w sprawiedliwości, Aby człowiek Boży był doskonały, do wszelkiego dobrego dzieła przygotowany.”).
Jeśli ktoś mówi, że kocha, lub chce kochać Jezusa, a nie szanuje Biblii, Słowa Bożego, to kłamie, lub nie wie co mówi. Jeśli kochasz Jezusa, to kochasz jego słowa, i słowa które o Nim świadczą.
„Jeśli kto mnie miłuje, słowa mojego przestrzegać będzie, i Ojciec mój umiłuje go, i do niego przyjdziemy i u niego zamieszkamy.” - Jana 14,23

Nasze słowa nie świadczą o tym czy kochamy Boga i Jego Słowo. Można mówić o Bogu, można cytować i znać na pamięć wersety. Ale pytanie brzmi czy tym Słowem żyjemy. A życie Słowem to przestrzeganie Bożych zasad, o cierpliwość i uprzejmość wobec ludzi. To nie obmawianie, lecz błogosławienie.



1.Służmy jednemu Panu

Boże Słowo mówi, iż nie można służyć dwom panom.
„Nikt nie może dwóm panom służyć, gdyż albo jednego nienawidzić będzie, a drugiego miłować, albo jednego trzymać się będzie, a drugim pogardzi. Nie możecie Bogu służyć i mamonie” - Mat. 6;24.

Nie możemy w swoim życiu mieć dwóch autorytetów ostatecznych. Dwóch miar według, których żyjemy.



2.Trzy fragmenty Pisma Świętego o sobie samym

Jeremiasza 5;14. "Dlatego tak mówi Pan, Bóg Zastępów: Ponieważ to mówią, przeto Ja uczynię moje słowa ogniem w twoich ustach, a ten lud drewnem, które pożre ogień."

Boże Słowo to ogień, który nie będzie dawał spać, który pali wnętrzności, obnażając winy, grzechy i pokazując karę jeśli nie przyjmie się łaski Bożej.


Jeremiasza 20;9: "A gdy pomyślałem: Nie wspomnę o nim i już nie przemówię w jego imieniu, to stało się to w moim sercu jak ogień płonący, zamknięty w moich kościach. Mozoliłem się, by go znieść, lecz nie zdołałem."

Potrzebujemy pragnienia, by naszych myśli, naszych rozmów nie zajmowały tysiące spraw, lecz Boże Słowo. Konkretnie: kiedy ostatnio spotykając brata, siostrę na ulicy, idąc do niego na herbatę i „ciacho” rozmawiałeś o tym co ostatnio czytałeś?


Jeremiasza 23;29: "Czy moje słowo nie jest jak ogień - mówi Pan - i jak młot, który kruszy skałę?"
Ogień i młot w naszych sercach niszczą zagrożenie wewnętrzne: stagnacja, letniość.
Ogień i młot przeciw zagrożeniom zewnętrznym; niesie pociechę, wzmocnienie i nadzieję. Wskazuje jaką postawę przyjąć wobec zdarzeń.



3.Zapragnijmy więcej Bożego Słowa

zobacz też wcześniejsze kazanie: o wierze
Wiara to Poznanie:
nie poznamy nauczania Bożego nie znając Biblii. Będziemy tworzyć swoje teorie, najczęściej błędne.
Wiara to Zaufanie: nie możemy inaczej poznać Jezusa, jak tylko przez Słowo. Nie zbudujemy zaufania do Jezusa, nie ufając Biblii.
Wiara to Wyznanie: nasze życie duchowe się nie rozwinie jeśli nie rozwija się nasze czytanie i studiowanie Bożego Słowa.



Zakończenie
Jan. 12:47-49 "A jeśliby kto słuchał słów moich, a nie przestrzegał ich, Ja go nie sądzę; nie przyszedłem bowiem sądzić świata, ale świat zbawić. Kto mną gardzi i nie przyjmuje słów moich, ma swego sędziego: Słowo, które głosiłem, sądzić go będzie w dniu ostatecznym; Bo Ja nie z siebie samego mówiłem, ale Ojciec, który mnie posłał, On mi rozkazał, co mam powiedzieć i co mam mówić."

Kochasz Boga, a czy kochasz Jego Słowo?
Kochasz Boga, a czy słuchasz, czytasz i studiujesz Jego Słowo (czy się nim karmisz)?
Kochasz Boga, a czy żyjesz Słowem, wykonując je?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz