| Home | 365/2012 | in my eye | VW T3 Westfalia | Zbór w Mielcu |

Protestanci (ewangelicy) na ziemi mieleckiej


 
Rozpocząłem wielkie poszukiwania (badania?) dotyczące ziemi mieleckiej, a dokładniej obecności protestantów na niej. Okazuje się, że w okolicach Mielca istniały Zbory (Zbór - Czermin), filiały. Zbory posiadały swoje kaplice, cmentarze. Do tej pory poszukiwania ograniczały się do szukania w google :) (Jak widać jestem dzieckiem nowej epoki).
Dziś zaś w Księgarni Dębickich zakupiłem "Leksykon Ziemi Mieleckiej, przewodnik historyczno-turystyczny" Włodzimierza Gąsiewskiego wyd.: Agencja Wydawnicza "Promocja", Mielec 2006.
Poczytamy i jeśli będzie to wyglądało obiecująco (a jak na razie tak jest) zaczniemy "kopać" dalej.

Jeśli macie jakieś informacje, możecie dotrzeć do źródeł lub możecie pomóc w jakikolwiek sposób piszcie proszę w komentarzach. Za każdą pomoc będę wdzięczny.

Ps. Generalnie zachęcam do komentowania każdego postu :)
Co prawda zastrzegam sobie przywilej moderowania, ale to z racji tego, iż chciałbym, by ewentualna dyskusja była merytoryczna.

2 komentarze:

  1. Zawstydziłeś mnie bracie przez moment....ja mielcznin, tak mało wiem o historii tej ziemi , a już nie wspomnę o braciach protestantach, którzy tu przyniesli Chrystusa....dowiedziałem się pierwszy raz...

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam nadzieję, że uczucie wstydu szybko minęło. Bo i nie ma czego się wstydzić. Stare to dzieje i dodam trudne, jak cała nasza historia.
    Będę starał się "wrzucać" jakieś informacje do których dotrę. Może z tego jakaś skromna publikacja wyjdzie? ;)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń